سلام همراهان گرامی

این متن رو که با شما به اشتراک میگذارم درتاریخ 31 تیرماه 98 نوشتم.

هوش تجاری یا Business Intelligence به مجموعه ای ازفناوری ها

وفرایندهایی اطلاق میگردد که به افراد درتمام سطوح سازمان، اجازه

دسترسی وتحلیل داده را میدهد.

به عبارت دیگرهوش تجاری تلاش خواهد کرد با استفاده ازمنابع اطلاعاتی

سازمان، نسبت به تهیه یک تصویربزرگ ازکسب وکاراقدام نماید؛ وبه مدیر

بینش صحیحی ازکسب وکارخود اعطا نماید.

یک تصوراشتباه این است که هوش تجاری را صرفا یک نرم افزاربدانیم. هوش

تجاری عملا تولید داده نمیکند وصرفا ازداده های موجود استفاده میکند. بدون

وجود افرادی که بتوانند اطلاعات را تفسیرکنند وبکارگیرند هوش تجاری مفید

نخواهد بود به همین علت هوش تجاری کمتروابسته به فناوری وبیشترتحت

تاثیرابداع وفرهنگ است؛

هوش تجاری امروزه مدلی چند سطحی وچند نظری MTML برای ارزیابی و

مدیریت سلامت طراحی کرده است ازهوش تجاری برروی سیستمهای 

رسانه های اجتماعی Social Business میتوان کارهای بزرگی انجام داد.

همچنین درتحلیلهای بالینی، هزینه ها، تمرکزپرونده های سلامت بصورت

الکترونیکی HERs و... بنابراین لازم است مدیران سلامت به مقوله هوش

تجاری ورود پیدا کنند یا ازافراد آموزش دیده دراین حوزه استفاده کنند.